maandag 22 april 2013

Nachtwandeling + foto's

Ik ben op de nachtwandeling en ik heb een tapir gezien. Ik heb ook een vogelspin gezien. Ik vond het leuk maar met een bootje over de wilde rivier varen is veel leuker.

Jitske


Orang Asli

De Orang Asli zijn de mensen die in het woud wonen, nog zoals vroeger, dus zonder electriciteit. Wij bezochten een dorpje van de orang asli's waar een meneer uitleg gaf, maar dat duurde veel te lang.
Daarna mochten we met een blaaspijp schieten op een teddybeer. Voor de grote mensen was er een lange blaaspijp en voor de kinderen een kortere. Er was een meneer die in de poot van de teddybeer had geschoten en er was een mevrouw die in de buik van de teddybeer had geschoten. Toen was de meneer boos op de mevrouw, omdat zij het beter kon dan hij.
Om blaaspijpen te maken hebben de orang asli lijm nodig die komt uit een speciale plant. Als die lijm op je vingers komt, dan kan je je vingers enkel nog open doen als je ze op het vuur legt of open snijdt. Daarna gingen we met de boot terug. Ik had kou want het regende en een meneer die altijd 'lekker zweten' zei, maakte ons nat.

Jitske en papa
wij vonden een reuze blad
 
Dragonfly
 
we wandelen tussen de bomen via de canopywalk

 
we leren blaaspijp schieten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten